Temat dnia: „Gramy i śpiewamy”
1. Wypowiedzi dzieci na temat ich ulubionych instrumentów; wyjaśnianie, dlaczego ten a nie inny instrument wybrały. Podawanie sobie w kręgu pałeczki do gry na bębenku i kończenie zdania: Gdyby czarodziej chciał przemienić mnie w muzyka, to grałbym na…
2. Wykonanie pracy plastycznej „Jestem muzykiem”. Nauczyciel proponuje dzieciom namalowanie siebie jako muzyka grającego na wybranym instrumencie.
• Samodzielne działania dzieci; zwrócenie uwagi na poszczególne elementy postaci ludzkiej.
• Oglądanie powstałych prac; odgadywanie, kogo one przedstawiają i na jakich instrumentach dzieci grają.
3. Ćwiczenia językowe. Nauczyciel nazywa instrumenty przedstawione na zdjęciach, a dzieci próbują nazwać muzyków, którzy na nich grają. Np. flet – flecista, skrzypce – skrzypek, klarnet – klarnecista, gitara – gitarzysta, pianino – pianista...
4. Tworzenie muzyki z wykorzystaniem gazet. Dzieci dostają po jednej stronie gazety. Próbują stworzyć muzykę, wykorzystując te gazety.
5. Wykonanie instrumentu muzycznego z puszki po napoju. Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy. Dzieci wsypują do puszek po napojach groch (kukurydzę, żwirek, piasek). Otwory zaklejają taśmą klejącą. Mieszają masę papierową tak, aby była jednolita. Wilgotną masą papierową oklejają puszki. Gdy masa wyschnie, malują puszki na jeden kolor i ozdabiają je, malując, np. białe pasy. Prezentacja grzechotek.
6. Dzieci 5 – letnie: karta pracy cz. 4, s. 26
Ćwiczenia w książce, s. 77. Opowiadanie o obrazku, śpiewając o nim. Nazywanie instrumentów przedstawionych na zdjęciach. Dzielenie ich nazw na sylaby i na głoski.
7. Dzieci 4 – letnie: karta pracy cz. 2, s. 36