Wtorek 06.04.2021

Tematyka tygodnia: Wiosna na wsi

Temat dnia: Wiejska muzyka

Dzień dobry Biedronki

Mam nadzieje, że odpoczęliście w święta. Nabraliście dużo siły do wspólnej pracy.  W tym tygodniu będziemy rozmawiali o Zwierzętach na wsi i wiośnie. Będziemy przez cały tydzień śpiewać piosenkę pt. „Bo na wsi”. Mam nadzieje, że wam się spodoba.

Zaczynamy od zabaw ruchowych

• Zabawa Skradający się kot. Dzieci leżą płasko na brzuchu i cicho pełzną, z podnoszeniem i wysuwaniem przedniej i tylnej nogi – na zmianę.

• Zabawa Łapanie much. Dzieci wyciągają prawą rękę i lewą rękę do góry w skos, wykonując, na zmianę, zamaszysty ruch i zaciskając pięść.

 • Zabawa Gęsi idą na spacer. Dzieci idą gęsiego, jedno za drugim, kołysząc się na boki i głośno gęgając.

 • Zabawa Węszący piesek. Dzieci klęczą, dłonie opierają o podłogę, łokcie mają skierowane na zewnątrz. W tej pozycji posuwają się do przodu.

1. Bajka edukacyjna o zwierzętach żyjących na wsi. Dziecko ogląda bajkę i dowiaduje się jakie zwierzęta żyją na wsi. Dziecko może również poszukać w książkach obrazków przedstawiających zwierzęta wiejskie, nazywa je i opisuje ich wygląd.

https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA

 

2. Dowolny taniec przy piosence ,,Bo na wsi” Studio Stodoła

https://www.youtube.com/watch?v=9KdueuWIu3g

 

W stodole studio mamy
I program nagrywamy
Więc pakuj plecak, mapę weź
I przyjedź tu, na naszą wieś.

 

Powietrze czyste, ptaków śpiew,
horyzont co nie kończy się,
białe owieczki, drzewa w tle.
To wszystko namalować chcę.

 

Bo na wsi,

pszczoła da Ci miód.

Bo na wsi,

krowa, lis i bóbr.

Bo na wsi,

nieba więcej jest.

Bo na wsi

mieszka koń i pies.

 

Tu dowiesz się gdzie rośnie pieprz
i po co strach na wróble jest.
Dlaczego bocian żaby je
i z czego chleb upiecze się?

Bo na wsi,
kogut zbudzi Cię.
Bo na wsi
koza mówi beeee.
Bo na wsi
z drzewa jabłko zjesz.
Bo na wsi,
aż śpiewać się chce.

 

Tu dowiesz się co świnka je
i jak warzywa sadzi się.
Jak zrobić wędkę, wianki pleść
i gdzie pająki robią sieć?

 

Bo na wsi,
wzgórze, łąka, las.
Bo na wsi,
tysiąc ptaków gniazd.
Bo na wsi,
bardziej ci się chce.
Bo na wsi,
nie da nudzić się.

 

Bo na wsi,
kogut zbudzi Cię.
Bo na wsi.
koza mówi beeee.
Bo na wsi,
Z drzewa jabłko zjesz.
Bo na wsi,
aż śpiewać się chce.

 

 3. Rozwiązywanie zagadek.

 

Mruczy, miauczy, prycha,

 czasem pije mleko,

czasem myszy szuka. (kot)

 

Chodzi po podwórku

 i grzebie łapkami. 

Kiedy zniesie jajko

– ko, ko, ko się chwali. (kura)

 

Małe, żółte kuleczki

– dzieci kokoszeczki. (kurczątka)

 

 Chodzi po podwórku,

 kukuryku – woła.

 Ma wspaniały ogon

– to jego ozdoba. (kogut)

 4. Zabawy matematyczne – Układamy przedmioty według określonych cech.

  • Szeregowanie według wielkości. Przygotowujemy kilka grup zabawek, np.: piłek, lalek, misiów, samochodów, książeczek (w każdej pięć sztuk), różniących się wielkością. Dzieci ustawiają lalki, misie, piłki od najmniejszej zabawki do największej. Liczą zabawki w każdej grupie.
  • Szeregowanie według długości. Przygotowujemy sznurki różniące się znacznie długością.  Dzieci, samodzielnie lub z pomocą nauczyciela, porównują ich długość poprzez przykładanie do siebie. Potem układają je od najkrótszego sznurka do najdłuższego.
  • Szeregowanie według szerokości. Przygotowujemy  kubki różnej szerokości. Dzieci oglądają je i ustawiają od najwęższego kubka do najszerszego.

 

5. Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej – Poznajemy zwierzęta. Dzieci dzielą na sylaby nazwy zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku. Dzielą rytmicznie, klaszcząc przy tym. Np. krowa – kro-wa, baran - ba-ran, kura – ku-ra, kogut – ko-gut, świnia – świ-nia, kaczka – kacz-ka, gęś – gęś, indyk – in-dyk...

6. Ćwiczenia w książce 4- latki s. 48,49.

-Oglądanie na obrazku zwierząt na wiejskim podwórku. Wskazywanie tych, których  nie powinny się tam znaleźć. Nazywanie pozostałych zwierząt.

-Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach; wskazywanie obrazków tego, co dzięki nim mamy.