Tematyka tygodnia: Zabawa w teatr

Wtorek 13.04.2021 r. : Księżniczki i rycerze.

1. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

 Maszeruje bajka przez świat

w odświętnej szacie.

Gdy ją spotkacie,

a pewno poznacie.

Dzieci kilkakrotnie mówią tekst z rodzicem, płynnie i z podziałem na sylaby. Potem chętne dzieci starają się go mówić w różny sposób – cicho, szybko, ze wzrastającym natężeniem głosu...

1. Kolorowe klocki – ćwiczenia utrwalające nazwy kolorów.

Przygotowujecie klocki we wszystkich kolorach. Połóżcie je na środku koła. Rodzic recytuje wiersz, a dzieci biorą klocki w wymienionym w wierszu kolorze.

 

Wiersz W. Scisłowskiego ,,Klocki”.

 

Kolorowe klocki

dostał Krzyś od mamy,

a wszystkie kolory

dobrze chyba znamy:

są klocki zielone

jak wiosenna trawa,

są klocki brązowe

 jak poranna kawa,

są klocki niebieskie

jak kwiaty na łące,

są klocki żółciutkie,

zupełnie jak słońce!

Z takich barwnych klocków

zbudował Krzyś domy

 i z tego wysiłku

 sam stał się czerwony.

Rodzic sprawdza, czy dzieci wybrały klocki w odpowiednich kolorach. Potem prosi je, żeby uzupełniły swoje klocki o inne, w kolorach: czerwonym, pomarańczowym, białym, fioletowym. Na koniec dzieci budują ze swoich klocków dowolne budowle.

1. Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.

Dzieci słuchają zdań. Jeżeli uznają, że dane zdanie jest prawdziwe, to klaszczą, a jeżeli uznają, że dane zdanie nie jest prawdziwe, to siedzą spokojnie.

Prawda to czy plotka?

 Że w teatrze aktora spotkasz, 

że występuje on na scenie, 

tam gdzie odbywa się przedstawienie.

Żeby grać króla, to beret trzeba mieć,

 a żeby grać trębacza, to w rurę trzeba dąć.

Kto gra królewnę – koronę na głowie ma.

Gdy kończy się przedstawienie,

 to opada kurtyna.

1.Karta pracy:

4-latki: Karty pracy ,,Kolorowy start” cz. 2, s.34

2. Zabawa orientacyjno – porządkowa Wielkoludy i krasnaludki

Rodzic kiedy klaszcze w dłonie to dziecko naśladuje wielkoluda wysoko unosi kolana kiedy przestanie klaskać wówczas idzie krasnoludek dziecko cicho idzie na palcach.

3. Ćwiczenia logopedyczne

- Naśladowanie śmiechu

- pani - hi, hi, hi...

- pana- ha, ha, ha...

-dziadka- ho, ho, ho...

- Ćwiczenia warg

- rozciąganie warg szerokie uśmiechanie się od ucha do ucha

- szerokie otwieranie i zamykanie buzi

- posyłanie całusków- ściąganie warg i wywijanie ich do przodu

- lekkie nagryzanie górnej wargi na dolną i na odwrót