Tematyka tygodnia: Zabawa w teatr

Poniedziałek 12.04.2021.: Makówkowy teatrzyk

Dzień dobry Biedronki zapraszamy do zabaw i ćwiczeń.

1. Propozycja zabaw ruchowych:

Poznawanie i wyczuwanie własnego ciała:

• Maszerowanie w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan.

• Podskakiwanie na jednej nodze.

• Chodzenie tyłem w siadzie podpartym.

• Rozłożenie kilku zabawek w pewnych odstępach od siebie i przejście na czworaka slalomem  między nimi.

• Podskoki rozkroczno-zwarte ,,Pajacyki”.

• Ćwiczenia oddechowe. Dzieci siadają skrzyżnie, wciągają powietrze nosem, prostując tułów, a następnie wypuszczają powietrze ustami, schylając równocześnie tułów. Ręce mają oparte o kolana.

• Ćwiczenia kształtujące mięśnie nóg. Dzieci maszerują, licząc do pięciu: pięć kroków – marsz we wspięciu na palce pięć kroków – marsz na piętach

1. Budowanie zamków z klocków. Po zbudowaniu zamków dzieci określają, kto może mieszkać w ich budowlach. 

2. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej ,,Teatr”.

 

Teatr to miejsce jest niezwykłe,

zaczarowana każda chwila,

kurtyna w górę się unosi

 i przedstawienie rozpoczyna.

 

 Na scenie dzieją się historie

wesołe, smutne, zagadkowe,

 można do kraju baśni trafić

 i poznać światy całkiem nowe.

 

 Można się wzruszyć, rozweselić,

nauczyć wielu mądrych rzeczy,

 uważnie patrzeć, pilnie słuchać,

ciekawym być i bardzo grzecznym.

 

3. Rozmowa na temat wiersza.

  Jakim miejscem jest teatr?

 Co dzieje się na scenie?

  Co nam daje teatr?

 Jak należy zachowywać się w teatrze?

4. Ćwiczenia dykcyjne. Prawidłowe wymawianie zdań dotyczących różnych postaci z baśni.

-Kot w butach lubił łowić ryby.

-Śnieżka połknęła kawałek jabłka, które utknęło jej w przełyku.

-Kopciuszek był bardzo uczynną dziewczynką.

-Smok Wawelski mieszkał w jamie pod Wawelem.

-Czerwony ludek to krasnoludki.

-Straszne straszydło mieszkało w strasznym zamku.

 

5. Wykonanie maski z papierowego talerza.

Spód papierowego talerza malujemy farbami według własnego uznania. Twarz może być zabawna lub groźna, mieć długie zęby lub gęstą brodę. Chińczykowi narysujemy skośne oczy, a prosiaczkowi – różowy ryjek. Jeżeli chcemy namalować księżniczkę, nie możemy zapomnieć o koronie, a pirat koniecznie musi mieć czarną przepaskę na oko. Po wyschnięciu maski wycinamy otwory na oczy, nos i, ewentualnie, usta.  Po bokach, blisko brzegu maski, rodzic robi igłą małe otwory i przewleka przez nie tasiemkę, której końce dziecko wiąże z tyłu głowy.