RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wymaganie wobec przedszkola:
4. Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne
Opracowanie: mgr Katarzyna Kozłowska
mgr Magdalena Jankowska
Kołczygłowy, dnia 01.02.2018 r.
1. Wstęp.
2. Przedmiot ewaluacji.
3. Cel ewaluacji.
4. Pytania kluczowe.
5. Metody pracy.
6. Identyfikacja zasobów czasowych, finansowych, ludzkich:
7. Respondenci/ źródła pozyskania informacji.
8. Kryteria ewaluacji.
9. Opracowanie zbiorowe wyników ankiet.
A. Opracowanie zbiorowe wyników ankiet przeprowadzonych wśród rodziców.
B. Opracowanie zbiorowe wyników ankiet przeprowadzonych wśród nauczycieli.
C. Opracowanie zbiorowe Arkusza obserwacji zajęć
10. Zbiorcze opracowanie analizy dokumentów przedszkolnych.
11. Ostateczne rezultaty ewaluacji wewnętrznej i wnioski do dalszej pracy.
A. Mocne strony.
B. Słabe strony
12. Rekomendacje, które należy uwzględnić w planowaniu działań oraz dalszych kierunków rozwoju przedszkola.
13. Formy/ sposoby/ upowszechniania raportu.
14. Strategia działań w celu podniesienia jakości pracy w ewaluowanym obszarze.
***
1. Wstęp:
Prezentowany raport jest rezultatem ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Gminnym Przedszkolu w Kołczygłowach przez powołany w tym celu zespół. Ewaluacja dotyczyła wymagania nr 4 w odniesieniu do przedszkola - Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne.
Od października 2009 r. (z nowelizacją z dnia 10.05.2013r.) obowiązuje nowe rozporządzenie o nadzorze pedagogicznym opisujące wymagania stawiane przez państwo szkołom i placówkom edukacyjnym. Badania mają na celu określenie poziomu spełniania wymagań (dokładne opisy wymagań znaleźć można w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego). Szkoła lub placówka może spełniać te wymagania na pięciu poziomach:
- Poziom E - oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
- Poziom D - oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkolę lub placówkę.
- Poziom C - oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkolę lub placówkę.
- Poziom B - oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
- Poziom A - oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
2. Przedmiotem ewaluacji było badanie:
Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne
3. Celem ewaluacji było:
- Pozyskanie informacji na temat działań podejmowanych w zakresie dbania o bezpieczeństwo oraz kształtowania postaw odpowiedzialności dzieci za działania własne i działania odejmowane w grupie.
- Zebranie informacji o wdrażaniu systemów motywacyjnych wzmacniających właściwe zachowania dzieci.
- Formowanie wniosków do dalszej pracy.
4. Przedstawiono także pytania kluczowe:
Do wymienionego wymagania w ramach pracy zespołowej nauczyciele opracowali pytania kluczowe, a następnie szczegółowe, które zostały wykorzystane w procesie tworzenia narzędzi badawczych – kwestionariuszy ankiet, stanowiące załączniki do niniejszego raportu. Na podstawie zebranych danych sporządzono poniższy raport, w którym przedstawiono wyniki badań oraz wnioski do dalszej bardziej efektywnej pracy, zmierzającej do podniesienia jakości pracy naszego przedszkola.
- Jakie działania w celu eliminowania zagrożeń oraz wzmacniania właściwych zachowań są podejmowane w przedszkolu?
- Czy działania są spójne z koncepcją przedszkola i programem wychowania przedszkolnego?
- Czy działania są podejmowane przez wszystkich nauczycieli i pracowników przedszkola?
- W jaki sposób włącza się rodziców do podejmowanych w przedszkolu działań wychowawczych?
- W jaki sposób prowadzone są monitorowania działań wychowawczych?
- Jak nauczyciele wykorzystują wnioski z monitorowania?
- Jakie działania podejmuje przedszkole, aby zapobiegać wykluczeniu dzieci?
- Jakie działania były analizowane, oceniane i modyfikowane wspólnie z rodzicami?
5. Do zebrania danych wykorzystano metody:
- kwestionariuszowa,
- analiza dokumentów ilościowa,
- obserwacja,
- celowa metoda doboru,
- ankiety,
- wywiad.
6. Identyfikacja zasobów czasowych, finansowych, ludzkich:
- Czas realizacji ewaluacji: 2 miesiące (grudzień – styczeń).
- Wyniki potrzebne przed rozpoczęciem II półrocza.
- Analiza skarg i wniosków rodziców, protokołów powypadkowych.
7. Respondenci/ źródła pozyskania informacji:
Nauczyciele: 8
Rodzice: 70
W trakcie ewaluacji zbierano informacje pochodzące z wielu źródeł: z ankiet skierowanych do nauczycieli, rodziców (ewaluacja objęto rodziców 3 grup przedszkolnych znajdujących się w placówce przy ul. Słupskiej 54), z analizy zajęć. Przeprowadzono także analizę dokumentacji: plan pracy przedszkola, roczne plany współpracy z rodzicami, plan nadzoru pedagogicznego, kronika, plany miesięczne nauczycieli,. Dzięki temu ewaluacja daje wiarygodne wyniki.
Sposób gromadzenia danych:
- pozyskanie informacji od nauczycieli – ankieta,
- pozyskanie informacji od rodziców – ankieta,
- analiza dokumentacji.
8. Kryteria ewaluacji
Dzieci w przedszkolu czują się bezpiecznie.
Relacja między wszystkimi członkami społeczności przedszkolnej są oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu.
Dzieci wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje.
Eliminowane są zagrożenia oraz wzmacniane właściwe zachowania.
Kształtuje się postawę odpowiedzialności dzieci za działania własne i działania podejmowane w grupie.
9. Opracowanie zbiorowe wyników ankiet
A. Opracowanie zbiorowe wyników ankiet przeprowadzonych wśród rodziców.
Ilość ankietowanych: 70
Ilość ankiet wypełnionych: 21
- W jaki sposób przedszkole dba o bezpieczeństwo dzieci?
- podczas przyprowadzania i odbierania dziecka z przedszkola 7 osób
- podczas pobytu w budynku przedszkola 20 osób
- w czasie pobytu na placu zabaw 19 osób
- podczas zajęć organizowanych poza terenem przedszkola 17 osób
- podczas wycieczek turystycznych i krajoznawczych 14 osób
- podczas realizacji zajęć dodatkowych 4 osoby
- w czasie zdarzenia wypadkowego 4 osoby
- poprzez monitorowanie obcych osób wchodzących i opuszczających budynek przedszkola 6 osób
- inne: brak
- Jakich zachowań oczekuje się od pani/Pana dziecka w placówce? (proszę podkreślić właściwe)
grzeczność,18 osób
tolerancja,18 osób
motywacja, 12 osób
współpraca,19 osób
dyscyplina,8 osób
dobre zachowanie,21 osób
kultura osobista,21 osób
przestrzeganie bezpieczeństwa,21 osób
respektowanie zasad,16 osób
solidarność,5 osób
punktualność,12 osób
zaradność,13 osób
pracowitość,12 osób
posłuszeństwo,5 osób
odpowiednie zachowanie,15 osób
życzliwość,14 osób
skupienie na zajęciach,8 osób
współpraca z rówieśnikami,9 osób
sumienność,5 osób
szacunek dla prowadzących zajęcia,10 osób
pilność,4 osoby
otwartość na innych,13 osób
zaangażowanie,14 osób
systematyczność,1 osoba
udział w zajęciach,19 osób
współpraca w grupie, 20 osób
przyjaźń,21 osób
opiekuńczość,7 osób
koleżeńskość, 16 osób
dobra zabawa, 19 osób
przygotowanie do zajęć, 4 osoby
pomoc innym, 16 osób
zaradność, 3 osoby
zadowolenie z zajęć, 13 osób
przestrzeganie regulaminu.7 osób
- Jakie zachowania zdaniem Państwa są niepożądane w placówce: (proszę podkreślić właściwe)
przemoc fizyczna, 20 osób
agresja, 21 osób
brutalność, 21 osób
zastraszanie, 21 osób
przeszkadzanie w zajęciach, 13 osób
faworyzowanie innych, 12 osób
wyśmiewanie, 12 osób
wulgarność, 18 osób
brak dyscypliny, 20 osób
przemoc słowna, 19 osób
lekceważenie poleceń nauczyciela, 12 osób
złość, 11 osób
kradzieże, 6 osób
bierność w trudnych sytuacjach,4 osoby
szantaż, 3 osoby
bicie, 12 osób
brak kultury, 10 osób
przeszkadzanie innym, 18 osób
przeklinanie, 12 osób
bieganie, 4 osoby
patologiczne zachowania.2 osoby
- Czy Państwa dziecko zna zasady właściwego zachowania się w placówce?
Tak 19 osób
Nie 2 osoby
- Czy Państwa dziecko przestrzega zasad właściwego zachowania się w placówce?
Tak 17 osób
Nie 4 osoby
- Czy wychowawca informuje rodziców o niewłaściwym zachowaniu dziecka w przedszkolu?
Tak 17 osób
Nie 4 osoby
- Czy Pani/Pana zdaniem w czasie pobytu dziecka w przedszkolu dziecko jest chwalone i nagradzane?
Tak 18 osób
Nie 3 osoby
- Czy Pani/Pana zdaniem w czasie pobytu dziecka w przedszkolu dziecko jest upominane za niewłaściwe zachowanie?
Tak 18 osób
Nie 2 osoby
1 osoba nie udzieliła odpowiedzi
- Czy Pani/Pana zdaniem w czasie pobytu dziecka w przedszkolu dziecko nabywa umiejętności, które pozwalają mu wzmocnić właściwe zachowanie?
Tak 21 osób
Nie 0 osób
- Które z wymienionych niżej postaw, Państwa zdaniem, dominują w placówce? (proszę podkreślić właściwe)
koleżeńskość, 14 osób
wzajemna pomoc, 17 osób
kultura, 20 osób
miła atmosfera, 21 osób
zaufanie, 5 osób
współpraca, 12 osób
tolerancja, 2 osoby
życzliwość, 18 osób
zaangażowanie, 7 osób
bezpieczeństwo,20 osób
wykonywanie poleceń nauczyciela.1 osoba
B. Opracowanie zbiorowe wyników ankiet przeprowadzonych wśród nauczycieli.
Ilość ankietowanych: 8
Ilość ankiet wypełnionych: 8
- Czy pani zdaniem obiekt przedszkolny i jego wyposażenie gwarantuje dzieciom bezpieczny pobyt w placówce?
Tak 8 osób
Nie
- Czy dzieci znają i przestrzegają zasad bezpiecznego korzystania z zabawek i sprzętu znajdującego się w sali, szatni oraz innych pomieszczeniach przedszkolnych?
Tak 7 osób
Nie
Nie zawsze przestrzegają 1 osoba
- Jakie potencjalne zagrożenia bezpieczeństwa rozpoznaje Pani w przedszkolu?
- Brak osoby wspierającej – pomocy 2 osoby
- Kontakt dzieci chorych ze zdrowymi 6 osób
- Mokra podłoga (łazienka, korytarz) 5 osób
- Niezgodne z przyjętymi zasadami korzystanie przez dzieci zabawek lub sprzętu znajdującego się w sali/ ogrodzie przedszkolnym 3 osoby
- Otwarta furtka na podwórku przedszkolnym 3 osoby
- Odległość między salą gr. „Jeżyki” a łazienką oraz miejscem spożywania posiłków 2 osoby
- Poprzez jakie działania uczy Pani zasad bezpieczeństwa swoich wychowanków?
- zajęcia - realizację tematów kompleksowych 6 osób
- udział dzieci w teatrzykach i pogadankach 6 osób
- organizacje spotkań z przedstawicielami służby zdrowia 4 osoby
- pracę indywidualną 6 osób
- zabawy 5 osób
- prace użyteczne 5 osób
- tablice demonstracyjne 6 osób
- spacery i wycieczki 6 osób
- inne:
- Spotkanie z policjantem 4 osoby
- Bajki edukacyjne 1 osoba
- Historyjki obrazkowe 2 osoby
- Filmy edukacyjne 1 osoba
- Pogadanki 2 osoby
- Proszę wskazać dokumentację potwierdzającą działania w tym zakresie?
- miesięczne plany pracy 8 osób
- zapisy w dzienniku 8 osób
- umowy zawarte z dziećmi 8 osób
- program wychowawczy 8 osób
- program profilaktyczny 8 osób
- inne:
- Scenariusze zajęć 1 osoba
- Procedury bezpieczeństwa 1 osoba
- „Kodeks bezpiecznej zabawy” 2 osoby
C. Opracowanie Arkusza obserwacji zajęć
Ilość ankietowanych: 8
Ilość ankiet wypełnionych: 8
- W jaki sposób dba Pani o fizyczne bezpieczeństwo dzieci?
- Poznanie przez dzieci zasad ruchu drogowego 8 osób
- Aktywne uczestniczenie w zabawach, grach i zajęciach ruchowych 8 osób
- Przestrzeganie wspólnie opracowanych zasad 4 osoby
- Przypominanie zasad bezpiecznego korzystania z zabawek i sprzętu przedszkolnego 5 osób
- Przypominanie zasad zachowania bezpieczeństwa podczas spacerów i wycieczek 7 osób
- Przestrzeganie i omawianie sytuacji niebezpiecznych 3 osoby
- Ukazanie dzieciom zagrożeń wynikających z niewłaściwego zachowania (konsekwencje zachowań i sytuacji) 2 osoby
- Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia i współdziałania z rówieśnikami 3 osoby
- Ubieranie dzieciom kamizelek odblaskowych na czas wyjścia poza teren przedszkola 8 osób
- Uniemożliwianie dzieciom zabawy niebezpiecznymi przedmiotami 8 osób
- Twórcze wykorzystywanie w zabawach niekonwencjonalnych przyborów 1 osoba
- Nie pozostawianie dzieci bez opieki 8 osób
- Zamykanie bramek i furtek na terenie placówki przedszkolnej 3 osoby
- W jaki sposób tworzy Pani atmosferę emocjonalnego bezpieczeństwa dzieci?
- Wdrażanie dzieci do rozumienia zasad dbałości o zdrowie psychiczne 3 osoby
- Nabywanie, np. w czasie zabaw kierowanych umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach (odporność na porażki , stres) 5 osób
- Wspieranie dzieci w nawiązywaniu bliskich przyjaznych kontaktów 8 osób
- Zawarcie w kontrakcje grupowym zasad zachowywania się 8 osób
- Opowiadanie i czytanie dzieciom bajek terapeutycznych, omawianie zawartych w nich wydarzeń i sytuacji trudnych 8 osób
- Stosowanie różnych metod relaksacji 8 osób
- Stwarzanie odpowiedniej atmosfery w grupie 8 osób
- Otaczanie szczególna troska dzieci potrzebujących wsparcia emocjonalnego 8 osób
- Organizowanie przestrzeni przedszkolnej przyjaznej dla dzieci 7 osób
- Uważnie słucham potrzeb dzieci 4 osoby
- Pozytywnie nastawiam się przed pracą z dziećmi 1 osoba
- Traktuję dzieci we właściwy sposób 2 osoby
- Jak reaguje Pani w przypadku niebezpiecznych zachowań dzieci?
- Informuję rodziców o nagannym zachowaniu dziecka 8 osób
- Odwołuję się do zawartych umów, kontraktu grupowego 7 osób
- Współpracuje z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną 4 osoby
- Stosuję kary – tablica motywacyjna 8 osób
- Przypominam o zasadach bezpieczeństwa 1 osoba
- Omawiam z dziećmi ich zachowanie 1 osoba
- Szukam w literaturze, historyjkach obrazkowych wiedzy ukazującej właściwe zachowania 2 osoby
- Prowadzę notatki na temat dzieci, ich postępów, problemów, zachowania 7 osób
- Konsultuję swoje obserwacje i postępowanie z innym nauczycielem 3 osoby
- Co świadczy o tym, że dzieci czują się w przedszkolu bezpiecznie?
- Chętnie wchodzą do sali przedszkolnej 8 osób
- Chętnie przebywają na podwórku przedszkolnym 8 osób
- Aktywnie uczestniczą w życiu grupy 5 osób
- Indywidualne rozmowy z rodzicami na temat zachowań dzieci 4 osoby
- Otwartość w kontaktach dziecko – dziecko, dziecko – nauczyciel 5 osób
- Wypowiedzi własne dzieci 4 osoby
- Występujący u dzieci żal, że muszą już iść do domu 6 osób
- Monitoring przedszkolny 4 osoby
- Czy relacje między dziećmi a nauczycielem oparte są na wzajemnym szacunku i zaufaniu?
Tak 8 osób
Nie
- Czy relacje między dziećmi a dziećmi oparte są na wzajemnym szacunku i zaufaniu?
Tak 8 osób
Nie
- Czy dzieci wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje?
Tak 8 osób
Nie
- W jaki sposób wzmacnia Pani właściwe zachowania dzieci?
- Rozmowy i pogadanki 5 osób
- Tłumaczenie dzieciom konsekwencji ich niepożądanych zachowań 3 osoby
- Nagradzanie właściwych postaw 8 osób
- Przydzielanie różnych funkcji ulubionych przez dziecko – np. dyżurny, pomaganie nauczycielowi 8 osób
- Pochwała przed dziećmi, przed rodzicem 8 osób
- W jaki sposób kształtuje Pani postawę odpowiedzialności dzieci za działania własne i działania podejmowane w grupie?
- Budowanie systemu wartości tak, żeby dziecko lepiej orientowało się w tym, co dobre i co złe poprzez nabywanie przez dziecko wiedzy o sobie 3 osoby
- Uświadamianie dziecku motywów własnego działania 3 osoby
- Powierzanie dziecku zadań kształtujących rzetelność, sumienność i odpowiedzialność 8 osób
- Wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad 8 osób
- Rozmowy indywidualne, zespołowe, grupowe 6 osób
- Stwarzanie sytuacji i okazji do oceniania swojego zachowania oraz zachowania kolegów 5 osób
- Powołanie dyżurnych do różnych czynności 4 osoby
- Poprzez jakie działania niweluje Pani niepożądane zachowania dzieci?
- Rozmowa z rodzicami i ustalenie wspólnego kierunku oddziaływania 7 osób
- Odwoływanie się do ustalonych umów i kontraktu 8 osób
- Stosowanie systemu kar i nagród 8 osób
- Tłumaczenia i rozmowy z dzieckiem 7 osób
- Współpraca z Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczną 2 osoby
- Relaksacja 4 osoby
- Ujednolicenie oddziaływań wychowawczych nauczyciel – nauczyciel, nauczyciel – rodzic 3 osoby
- Ukazywanie właściwych postaw i wzorców bohaterów literackich 1 osoba
- Udział dzieci w scenkach rodzajowych (drama i inne) 1 osoba
- Który z mierników efektywności udzielanego dzieciom wsparcia osiągnęła Pani u dzieci: (można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź)
- progres w poszczególnych sferach rozwoju, 2 osoby
- wyeliminowanie lub zmniejszenie natężenia trudności edukacyjno – wychowawczych 5 osób
- wzrost zaangażowania dzieci w realizowane zadania, 7 osób
- osiąganie przez dzieci sukcesów, 8 osób
- umiejętność budowania relacji z rówieśnikami, 8 osób
- zmiany w postawach i zachowaniu dzieci, 8 osób
- inne (jakie): 0
10. Zbiorcze opracowanie analizy dokumentów przedszkolnych.
A) Wyniki analizy programów wychowania przedszkolnego:
- Wychowankowie wiedzą, jak trzeba się zachować w sytuacji zagrożenia i gdzie można otrzymać pomoc.
- Dzieci orientują się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i korzystaniu ze środków transporty.
- Dzieci znają zagrożenia płynące ze świata ludzi, roślin oraz zwierząt i unikają ich.
- Dzieci wiedzą, że nie mogą samodzielnie zażywać lekarstw i stosować środków chemicznych.
- Dzieci próbują samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie czas wolny w przedszkolu i w domu; mają rozeznanie, gdzie można bezpiecznie się bawić.
B) Analiza koncepcji pracy przedszkola:
- W jaki sposób koncepcja pracy przedszkola określa zadania przedszkola w zakresie kształtowania postaw i respektowania norm społecznych?
Zadania nauczycieli, specjalistów i innych pracowników przedszkola związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieci w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole:
- Nauczyciel zobowiązany jest natychmiast reagować na wszelkie dostrzeżone sytuacje lub zachowania dzieci stanowiące zagrożenie bezpieczeństwa.
- Nauczyciel powinien zwrócić uwagę na osoby postronne przebywające na terenie przedszkola, w razie potrzeby zwrócić się o podanie celu pobytu na jego terenie, zawiadomić pracownika obsługi placówki o fakcie przebywania osób postronnych.
- Upoważniony przez dyrektora pracownik obsługi powinien zwrócić się do postronnych wchodzących na teren placówki o podanie celu pobytu, w razie potrzeby zawiadomić o tym fakcie dyrektora lub skierować osobę do dyrektora.
- Nauczyciel lub Iny pracownik przedszkola powinien niezwłocznie zawiadomić dyrektora o wszystkich dostrzeżonych zdarzeniach, noszących znamiona przestępstwa lub stanowiących zagrożenia dla zdrowia lub życia wychowanków.
- Co świadczy o spójności realizowanych w przedszkolu programów z koncepcją pracy przedszkola?
- Spójności realizowanych działań z koncepcją pracy przedszkola świadczą: zapisy w dziennikach zajęć, kronika, plany pracy, protokoły Rady Pedagogicznej, realizowane programy wychowania przedszkolnego, Statut przedszkola, dzienniki zajęć, strona internetowa, warsztaty i szkolenia BHP, regulaminy wewnętrzne i procedury.
11. Ostateczne rezultaty ewaluacji wewnętrznej i wnioski do dalszej pracy.
A. Mocne strony:
- Dokumenty regulujące zasady bezpieczeństwa w przedszkolu są zgodne z obowiązującymi aktami prawnymi.
- Z analizy dokumentów wynika, że obowiązujące przeglądy techniczne są wykonywane zgodnie zobowiązującymi przepisami i terminowo.
- Analiza statutu przedszkola wskazuje, że zarówno nauczyciele, jak i personel obsługowy są zobowiązani do czuwania nad bezpieczeństwem dzieci.
- W przedszkolu przestrzegane są zasady bezpieczeństwa.
- Regulaminy wewnętrzne są dostępne dla pracowników i omawiane na zebraniach i radach pedagogicznych.
- W każdej grupie wiekowej opracowany jest kodeks, regulamin zachowań.
- Rodzice uważają, że ich dzieci czują się w przedszkolu bezpiecznie.
- Zarówno pracownicy, rodzice, jak i dzieci znają zasady bezpieczeństwa obowiązujące w przedszkolu.
- Dzieci czują się w przedszkolu bezpiecznie i wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje.
- Organizowane są spotkania ze specjalistami zajmującymi się bezpieczeństwem.
- Zagospodarowanie placówki, w której przebywa dziecko jest funkcjonalne i bezpieczne.
- Nauczyciele realizują zagadnienia bezpieczeństwa w różnych formach, najczęstsza są zajęcia zorganizowane, zabawy tematyczne, współpraca z instytucjami zajmującymi się bezpieczeństwem (policja, straż pożarna, pielęgniarka).
- Nauczyciele stosują systemy motywacyjne, mające na celu wzmacnianie właściwych zachowań, eliminowanie negatywnych.
B. Słabe strony:
- Pojawiają się agresywne zachowania wśród dzieci.
- Poczucie zagrożenia wywołują w placówce konflikty wśród rówieśników, problemy adaptacyjne, zagubienie wśród obcych, zmiana grupy, zmiana wychowawcy
- Sytuację niebezpieczną stwarzają niezamknięte furtki na terenie placówki oraz sporadycznie mokra podłoga na korytarzu oraz w łazience dla dzieci.
- 1. Rekomendacje, które należy uwzględnić w planowaniu działań oraz dalszych kierunków rozwoju przedszkola.
- Organizować spotkania z psychologiem dla rodziców.
- Zadbać o dalszą współpracę z instytucjami, które uczą dzieci odpowiednich postaw w sytuacjach zagrożeń.
- Nadal pracować tak, aby utrzymać wysoką jakość pracy w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa dziecka.
13.Formy/ sposoby/ upowszechniania raportu.
Raport zostanie przedstawiony na posiedzeniu Rady Pedagogicznej. Rodzicom zostanie zaprezentowany na zebraniach. Wersja elektroniczna dostępna będzie na internetowej stronie naszej placówki, a wersja papierowa znajduje się w dokumentacji Dyrektora.
14.Strategia działań w celu podniesienia jakości pracy w ewaluowanym obszarze.
Ewaluowany obszar nie wymaga opracowania strategii.