1. „KOLOROWE KORALIKI”
Cel: wychwytywanie powtarzających się układów rytmicznych i kontynuowania rytmów w sytuacjach zadaniowych.
Mama lub tata przygotowuje koraliki w różnych kolorach lub kształtach. Układa przed dzieckiem wzór, np. O - ⌂ - O - ⌂ …..dziecko układa w takiej samej kolejności głośno określając kolor lub kształt koralika, np. koło- domek- koło- domek. Utrudniając zadanie dokładamy jeszcze inny kolor lub kształt koralika.
2. „LUBIMY DOŚWIADCZENIA- ZABAWA W EKSPERYMENTOWANIE”
Cel: łączenie przyczyny ze skutkiem i przewidywanie następstw, ustalanie, które zmiany są, a które nie są odwracalne.
Przy stoliku przygotowujemy pojemnik z wodą i łyżeczki dla każdego dziecka, dzieci kosztują wodę , określają jej smak, zapach, kolor; następnie do pojemnika z wodą wsypujemy sól , ( cukier)wspólnie obserwujemy rozpuszczanie się soli w wodzie, kosztujemy, określamy smak, zapach, kolor, wspólnie ustalamy, że nie można soli wydobyć z wody, bo się rozpuściła, dzieci podają podobne przykłady ze swoich doświadczeń np. cukier rozpuszczony w wodzie, farby itp.
3. „CZY COŚ SIĘ ZMIENI?”
Cel: ształtowanie rozumienia przyczynowo- skutkowego, przewidywanie następstw.
Przygotowujemy worek z różnymi przedmiotami, dzieci losowo wybierają przedmioty i określają jego cechy, podają propozycje zmian np. plastikowa łyżeczka złamana - można ją skleić, ale nie będzie już taka sama, gąbka – można ją zgniatać a ona ciągle jest bez zmian (taka sama) itp. Wspólnie ustalamy, że niektóre przedmioty czy zjawiska nie mogą powrócić do stanu poprzedniego i należy pamiętać o tych zmianach, by ustrzec się przed nieprzyjemnym doświadczeniem np. gorącą wodą można się oparzyć itp.