Zabawy matematyczne

1. „LEWA-PRAWA”

Cel: wprowadzenie stron lewa- prawa.

 

Należy wykonać kilka podskoków, by przyspieszyć akcję serca. Odszukać, gdzie bije serce, rękę bliższą sercu zostawiamy na tym miejscu, bierzemy frotkę i zakładamy na tę rękę- informujemy - to lewa ręka.

Zobaczymy co mamy po lewej stronie? (lewe ucho, oko, itp.) Wyciągnij do przodu lewą rękę- pokaż i powiedz, co widzisz po lewej stronie? itd. (to samo robimy z prawą stroną, ręką – frotka w tym czasie cały czas pozostaje na lewej ręce).

 

2. „MARSZ POD DYKTANDO”

Cel: utrwalenie stron ( z frotką na lewej ręce)

 

Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją osoby dorosłej.

-Idź w prawo 2 kroki…

-Idź do przodu 3 kroki… do tyłu 1 krok… teraz 5 kroków w lewo, itd.

 

3. „TANIEC CZĘŚCI CIAŁA”

Cel: kształtowanie świadomości własnego ciała.

Rodzic prosi, aby dziecko poruszało wskazanymi częściami ciała w rytm muzyki. Tańczą kolejno: głowa, szyja, ramiona, ręce, dłonie, palce, tułów, biodra, nogi, stopy.