Rozwijanie sprawności manualnej:
Dziś zapraszam Was do wykonania pięknej budowli (domku, pałacu, warsztatu samochodowego, statku itp..) przy pomocy dostępnych w domu klocków – zdjęcia budowli mile widziane :)
Ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną:
Pokoloruj wszystkie pojazdy, które jadą po moście na niebiesko, a wszystkie, które przepływają lub przejeżdżają pod mostem, na czerwono. Powiedz, jak się nazywają.
Ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny:
Ćwiczenia oddechowe
Przykłady:
- Wdech nosem ( usta zamknięte) i wydech ustami.
- Dmuchanie na płomień świecy.
- Dmuchanie na piłeczkę pingpongową, wyścigi piłeczek.
- Dmuchanie na kulkę z waty, na wiatraczek.
- Chłodzenie „ gorącej zupy” – dmuchanie ciągłym strumieniem.
- „ Zdmuchiwanie mlecza” – długo, aż spadną wszystkie nasionka.
- Chuchanie na zmarznięte ręce.
Zabawy rozwijające myślenie:
Zapraszam do wykonania 1. „Stare i nowe” – połącz przedmioty z dawnych lat z tymi, które są używane obecnie.
Stare i nowe karta pracy |
Co tu nie pasuje
Zabawy wspomagające rozwój inteligencji emocjonalnej u dzieci/
niwelowanie niepożądanych zachowań:
Zabawa „Magiczne okulary”
Dzieci siedzą w kręgu. Rodzic zaczyna zabawę, mówiąc:
- Gdybym dziś dostała w prezencie magiczne okulary, chciałabym, aby wszystkie drzewa i rośliny były w kolorze pomarańczowym, a kwiaty, żeby kwitły tylko na biało. A wy, co chcielibyście zmienić, gdybyście mieli takie magiczne okulary?
Tomku!- nauczycielka rzuca do chłopca maskotkę, on ma szybciutko wstać, złapać maskotkę i coś powiedzieć. Kolejne dzieci, które otrzymają maskotkę, nie mogą wykorzystać pomysłów, które już były. Każde dziecko powinno mieć, choć raz maskotkę.
Rozwijanie zdolności plastycznych:
Proszę chętne osoby o wykonanie pracy plastycznej na temat „Koronawirus na świecie” bez użycia kredek i farb J, czyli można używać na przykład: klej, skrawki materiałów, resztki kolorowych kartek, nożyczki, brokat, cekiny, guziczki, bibułę, gazety, listki, kwiaty, trawę itp. – Liczę na pomysły i śliczne zdjęcia prac, POWODZENIA!
Nabywanie umiejętności czytania i pisania – dzieci zdolne
Zapraszam do pisania liczb po śladzie