Czwartek – 01.04.2021r.

Temat dnia: „ Odszyfrowujemy nazwy zwierząt ”.

Dzisiejszy dzień proponuję zacząć od ćwiczeń porannych z rodzeństwem i rodzicami.

- Ćwiczenia głowy i szyj – „Koń kiwa głową”- dzieci siadzie skrzyżnym wykonują skłony głową w przód i w tył.

- Ćwiczenia zręcznościowe- „Koń na biegunach”- dzieci w siadzie skrzyżnym, chwytają za stopy, wyginają plecy jak bieguny konia- lekko huśtają się.

- Ćwiczenia równowagi- „Koń grzebie nogą” – dzieci maszerują z wysokim unoszeniem kolana. Na hasło Konie zatrzymują się, rżą i grzebią nogą.

 

1.Zapoznanie z przysłowiami, które dotyczą zwierząt:

- „ Zapomniał wół, jak cielęciem był”.

- „ Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała”.

- „ Nie kupuj kota w worku”.

- ,,Koń ma cztery nogi i tak się potyka”.

- ..Pasuje jak wół do karety”.

- ,,Przyczepić się jak rzep do psiego ogona”.

2.Rozmowa z dziećmi na temat:

- Po co prowadzimy hodowlę zwierząt na wsi?

- Jakie znacie zwierzęta hodowane na wsi?

- Po co mamy owce i barany na wsi?

- Po co mamy gęsi, kaczki, kury?

 

 

  

3.Karty pracy do wykonania s.90.

4.Zabawa matematyczno-językowa ,,Układamy wyrazy”.

-Rodzic pokazuje szyfr – figury i odpowiadające im litery.

 

5. Propozycja zabawy ,,W wiejskiej zagrodzie” – dziecko naśladuje ruchy i odgłosy zwierząt podanych przez rodzica.

6. Karta pracy do wykonania s. 93.

7. Można dziecku przybliżyć poprzez rozmowę, obrazki oraz Kartę pracy s. 92 prace wykonywane na wsi (praca rolnika, opiekowanie się zwierzętami wiejskimi, itp.).

8. Zachęcamy również do wykonania Karty pracy, s. 91.

9. Na koniec można dziecku włączyć piosenkę - https://www.youtube.com/watch?v=4fNTTWs6SN0 (dziecko może naśladować głosy zwierząt).