Wtorek – 30.03.2021r.
Temat dnia: „ Awantura na wiejskim podwórku”.
Propozycje ćwiczeń porannych z rodzicami.
- Ćwiczenia głowy i szyj – „Koń kiwa głową”- dzieci w siadzie skrzyżnym wykonują skłony głową w przód i w tył.
- Ćwiczenia zręcznościowe- „Koń na biegunach”- dzieci w siadzie skrzyżnym, chwytają za stopy, wyginają plecy jak bieguny konia- lekko huśtają się.
- Ćwiczenia równowagi- „Koń grzebie nogą” – dzieci maszerują z wysokim unoszeniem kolana. Na hasło Konie zatrzymują się, rżą i grzebią nogą.
1.Książka „ Czytam, piszę ,liczę” s.86 – zadanie do wykonania.
2. Naśladowanie głosów zwierząt żyjących na wsi- rodzice pokazują obrazki, zdjęcia, zwierząt, a dzieci nazywają zwierzęta i naśladują ich głosy.
3.Słuchanie wiersza L. Łącz „ Wesołe podwórko”.
Skąd wiedziała mała gąska, że potrafi pływać?
A źrebaczek kogo spytał, czy będzie miał grzywę?
To gęś mama do jeziora drogę pokazała,
a klacz gniada źrebaczkowi wszystko powiedziała.
Bez mamusi smutno, nudno, przestraszył się kotek,
zgubił mamę, teraz szuka, aż wskoczył na płotek.
I cielaczek się rozgląda, bo nie widzi mamy,
krówka ryczy, biega wkoło, od domu do bramy.
Bo najlepiej jest przy mamie – bezpiecznie,
wesoło, świnka leży, a tuż obok sześć prosiąt wokoło.
Pieje kogut, gdacze kura, kurczak popiskuje.
Zgadnij teraz, kto swych małych szczeniaczków pilnuje
4.Rozmowa na temat wiersza.
- O jakich zwierzątkach była mowa w wierszu?
- Jak nazywają się młode: kury, kota, psa, świni, krowy, konia?
5. Karty pracy do wykonania: s.87.
6.Propozycja - Zabawa ruchowo- naśladowcza „ W wiejskiej zagrodzie”- dzieci naśladują ruchy i odgłosy zwierząt wiejskich.
7. Książka „ Czytam , piszę, liczę” s.77.
8. Propozycja – Zabawa ,, Skoki konika” – dziecko naśladuje konika i w podskokach biega w różnych kierunkach.
9. Ćwiczenia w książce, s. 70-71 – zachęcamy do wykonania.