Wtorek – 30.03.2021r.

Temat dnia: „ Awantura na wiejskim podwórku”.

 Propozycje ćwiczeń porannych z rodzicami.

- Ćwiczenia głowy i szyj – „Koń kiwa głową”- dzieci w siadzie skrzyżnym wykonują skłony głową w przód i w tył.

- Ćwiczenia zręcznościowe- „Koń na biegunach”- dzieci w siadzie skrzyżnym, chwytają za stopy, wyginają plecy jak bieguny konia- lekko huśtają się.

- Ćwiczenia równowagi- „Koń grzebie nogą” – dzieci maszerują z wysokim unoszeniem kolana. Na hasło Konie zatrzymują się, rżą i grzebią nogą.


1.Książka „ Czytam, piszę ,liczę” s.86 – zadanie do wykonania.

2. Naśladowanie głosów zwierząt żyjących na wsi- rodzice pokazują obrazki, zdjęcia, zwierząt, a dzieci nazywają zwierzęta i naśladują ich głosy.

 

 

3.Słuchanie wiersza L. Łącz „ Wesołe podwórko”.

Skąd wiedziała mała gąska, że potrafi pływać?

A źrebaczek kogo spytał, czy będzie miał grzywę?

 

To gęś mama do jeziora drogę pokazała,

a klacz gniada źrebaczkowi wszystko powiedziała.

 

Bez mamusi smutno, nudno, przestraszył się kotek,

zgubił mamę, teraz szuka, aż wskoczył na płotek.

 

I cielaczek się rozgląda, bo nie widzi mamy,

krówka ryczy, biega wkoło, od domu do bramy.

 

Bo najlepiej jest przy mamie –  bezpiecznie,

wesoło, świnka leży, a tuż obok sześć prosiąt wokoło.

 

Pieje kogut, gdacze kura, kurczak popiskuje.

Zgadnij teraz, kto swych małych szczeniaczków pilnuje

 

4.Rozmowa na temat wiersza.

- O jakich zwierzątkach była mowa w wierszu?

- Jak nazywają się młode: kury, kota, psa, świni, krowy, konia?

5. Karty pracy do wykonania: s.87.

6.Propozycja - Zabawa ruchowo- naśladowcza „ W wiejskiej zagrodzie”- dzieci naśladują ruchy i odgłosy zwierząt wiejskich.

7. Książka „ Czytam , piszę, liczę” s.77.

8. Propozycja – Zabawa ,, Skoki konika” – dziecko naśladuje konika i w podskokach biega w różnych kierunkach.

9. Ćwiczenia w książce, s. 70-71 – zachęcamy do wykonania.