Poniedziałek – 29.03.2021r.

Temat tygodnia: „ Wiosna na wsi”.

Temat dnia: „ F jak farby”.

Dzień dobry „Jeżyki”. Dzisiejszy dzień proponuję zacząć od ćwiczeń porannych z rodzeństwem i rodzicami.

- Ćwiczenia głowy i szyj – „Koń kiwa głową”- dzieci siadzie skrzyżnym wykonują skłony głową w przód i w tył.

- Ćwiczenia zręcznościowe- „Koń na biegunach”- dzieci w siadzie skrzyżnym, chwytają za stopy, wyginają plecy jak bieguny konia- lekko huśtają się.

- Ćwiczenia równowagi- „Koń grzebie nogą” – dzieci maszerują z wysokim unoszeniem kolana. Na hasło Konie zatrzymują się, rżą i grzebią nogą.

1.Oglądanie zdjęć, obrazków zwierząt z wiejskiego podwórka.

- Rodzic pokazuje obrazek zwierzątka wiejskiego, dzieci nazywają zwierzęta.

- Dzieci dzielą ich nazwy na sylaby i na głoski.

2. Mieszanie kolorów- wspólnie z rodzicami lub starszym rodzeństwem możecie wykonać doświadczenie:

- Przygotujcie farby: żółtą, czerwoną i niebieską,

- Teraz do słoika wlejcie farbę żółtą i niebieską jaki powstał kolor? ( zielony)

- Teraz do słoika wlejcie farbę niebieską i czerwoną jaki powstał kolor? ( fioletowy)

- Teraz do słoika wlejcie farbę czerwoną i żółtą jaki powstał kolor? ( pomarańczowy)

3. Dzielenie słowa farby na głoski: f -a- r- b- y.

4. Dzielenie słowa farby na sylaby: far-by

- Co słyszycie na początku słowa farby?

- Podawanie przykładów słów rozpoczynających się na głoskę f (fajka, foka, flaga), mających ją w środku np. ( agrafka, delfin, perfumy) oraz na końcu ( elf, kilof)

5. Pokazanie wyglądu litery „ F” – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

6. Zabawa ruchowa „ W jakim kolorze”

- Jaki kolor mają? Np.: barany, konie, kozy, krowy, itp.

7. Karty pracy do wykonania: s. 82,83,84,85,

8. Zabawa ruchowo-naśladowcza „ W wiejskiej zagrodzie” – dzieci naśladują ruchy i głosy wiejskich zwierzą.

9. Książka „ Czytam, piszę, liczę” s.76.