Poniedziałek – 29.03.2021r.
Temat tygodnia: „ Wiosna na wsi”.
Temat dnia: „ F jak farby”.
Dzień dobry „Jeżyki”. Dzisiejszy dzień proponuję zacząć od ćwiczeń porannych z rodzeństwem i rodzicami.
- Ćwiczenia głowy i szyj – „Koń kiwa głową”- dzieci siadzie skrzyżnym wykonują skłony głową w przód i w tył.
- Ćwiczenia zręcznościowe- „Koń na biegunach”- dzieci w siadzie skrzyżnym, chwytają za stopy, wyginają plecy jak bieguny konia- lekko huśtają się.
- Ćwiczenia równowagi- „Koń grzebie nogą” – dzieci maszerują z wysokim unoszeniem kolana. Na hasło Konie zatrzymują się, rżą i grzebią nogą.
1.Oglądanie zdjęć, obrazków zwierząt z wiejskiego podwórka.
- Rodzic pokazuje obrazek zwierzątka wiejskiego, dzieci nazywają zwierzęta.
- Dzieci dzielą ich nazwy na sylaby i na głoski.
2. Mieszanie kolorów- wspólnie z rodzicami lub starszym rodzeństwem możecie wykonać doświadczenie:
- Przygotujcie farby: żółtą, czerwoną i niebieską,
- Teraz do słoika wlejcie farbę żółtą i niebieską jaki powstał kolor? ( zielony)
- Teraz do słoika wlejcie farbę niebieską i czerwoną jaki powstał kolor? ( fioletowy)
- Teraz do słoika wlejcie farbę czerwoną i żółtą jaki powstał kolor? ( pomarańczowy)
3. Dzielenie słowa farby na głoski: f -a- r- b- y.
4. Dzielenie słowa farby na sylaby: far-by
- Co słyszycie na początku słowa farby?
- Podawanie przykładów słów rozpoczynających się na głoskę f (fajka, foka, flaga), mających ją w środku np. ( agrafka, delfin, perfumy) oraz na końcu ( elf, kilof)
5. Pokazanie wyglądu litery „ F” – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
6. Zabawa ruchowa „ W jakim kolorze”
- Jaki kolor mają? Np.: barany, konie, kozy, krowy, itp.
7. Karty pracy do wykonania: s. 82,83,84,85,
8. Zabawa ruchowo-naśladowcza „ W wiejskiej zagrodzie” – dzieci naśladują ruchy i głosy wiejskich zwierzą.
9. Książka „ Czytam, piszę, liczę” s.76.