Procedura

dotycząca dzieci, których zachowanie utrudnia lub uniemożliwia

prowadzenie zajęć w przedszkolu

 

  1. Nauczyciel – wychowawca przeprowadza diagnozę sytuacji przedszkolnej i rodzinnej dzieci.
  2. Wychowawca podejmuje działania wychowawcze zmierzające do eliminacji trudności
    i rozwiązania problemów przedszkolnych dziecka.
  3. Informuje rodziców o istniejących trudnościach i zapoznaje ich ze swoją propozycją  planu działań, konsultuje go z rodzicami, wspólnie ustalają plan postępowania wobec dziecka. Jednocześnie zobowiązuje rodziców do rzetelnej współpracy.
  4. W przypadku utrzymujących się trudności wychowawczych z dzieckiem wychowawca występuje do rodziców o zgodę na przeprowadzenie badań w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
  5. W przypadku braku zgody rodziców na przeprowadzenie badań dziecka w poradni, którego postępowanie zagraża bezpieczeństwu innych, nauczyciel postępuje zgodnie
    z procedurą dotyczącą postępowania z dzieckiem agresywnym.
  6. Wychowawca monitoruje zachowanie dziecka.