Temat dnia 13.04.2021r.: Liczymy motyle.


1. Zapoznanie się z piosenką ,,Bez ptaszków i żab” (sł. i muz. K Bożek-Gowik).

 

I. Gdy nadchodzi wiosny czas, 

rozśpiewany cały las, 

bo na każdym drzewie ptak, 

a pod drzewem dziesięć żab.

 

Ref. Hałasują: ćwir, ćwir, ćwir, 

hałasują: rech, rech, rech, 

gdyby tak nie było ich, 

milczałby zielony mech.

 

II.Jakiż inny byłby dzień!  

Tylko słońce, tylko cień, 

auta szum i burzy grzmot, 

samolotu głośny lot 

i spieszący ludzi tłum, 

wiejącego wiatru śmiech

 i żadnego ćwir, ćwir, ćwir,

 i żadnego rech, rech, rech.

 

https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-kolorowystart#ks3

 

2. Kolorowe motyle – ćwiczenia matematyczne

Na łące budziło się życie. Zakwitało coraz więcej kwiatów, zwierzęta opuszczały zimowe kryjówki i cieszyły się promieniami słońca. Powróciły ptaki. Nad kwiatami fruwały małe zwierzęta – owady. Stokrotkę, która wyciągnęła kwiat do słońca, najpierw odwiedził żółty motyl zwany cytrynkiem. Potem – piękny niebieski motyl z rodziny modraszków.. Usiadł na stokrotce, skosztował nektaru i odfrunął. Kolejnym gościem był biały motyl z ciemnymi plamkami – bielinek kapustnik, zwany tak z powodu jego częstego odwiedzania zagonów kapusty, na której chętnie składa jajeczka. Gdy dzień się powoli kończył, pojawił się jeszcze jeden motyl – pomarańczowy – o dziwnej nazwie czerwończyk dukacik.

3. Dzieci oglądają zdjęcia motyli.

Źródło: https://pixers.pl/

Źródło: https://www.medianauka.pl/

Źródło: https://uniwersyteckie.pl/

Źródło: http://www.przyrodaswietokrzyska.pl/


4. Ćwiczenia w liczeniu.

Dzieci liczą zdjęcia motyli. Określają w jakim kolorze jest pierwszy, drugi… czwarty motyl.