Temat dnia 13.04.2021r.: Liczymy motyle.
1. Zapoznanie się z piosenką ,,Bez ptaszków i żab” (sł. i muz. K Bożek-Gowik).
I. Gdy nadchodzi wiosny czas,
rozśpiewany cały las,
bo na każdym drzewie ptak,
a pod drzewem dziesięć żab.
Ref. Hałasują: ćwir, ćwir, ćwir,
hałasują: rech, rech, rech,
gdyby tak nie było ich,
milczałby zielony mech.
II.Jakiż inny byłby dzień!
Tylko słońce, tylko cień,
auta szum i burzy grzmot,
samolotu głośny lot
i spieszący ludzi tłum,
wiejącego wiatru śmiech
i żadnego ćwir, ćwir, ćwir,
i żadnego rech, rech, rech.
https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-kolorowystart#ks3
2. Kolorowe motyle – ćwiczenia matematyczne
Na łące budziło się życie. Zakwitało coraz więcej kwiatów, zwierzęta opuszczały zimowe kryjówki i cieszyły się promieniami słońca. Powróciły ptaki. Nad kwiatami fruwały małe zwierzęta – owady. Stokrotkę, która wyciągnęła kwiat do słońca, najpierw odwiedził żółty motyl zwany cytrynkiem. Potem – piękny niebieski motyl z rodziny modraszków.. Usiadł na stokrotce, skosztował nektaru i odfrunął. Kolejnym gościem był biały motyl z ciemnymi plamkami – bielinek kapustnik, zwany tak z powodu jego częstego odwiedzania zagonów kapusty, na której chętnie składa jajeczka. Gdy dzień się powoli kończył, pojawił się jeszcze jeden motyl – pomarańczowy – o dziwnej nazwie czerwończyk dukacik.
3. Dzieci oglądają zdjęcia motyli.
Źródło: https://pixers.pl/
Źródło: https://www.medianauka.pl/
Źródło: https://uniwersyteckie.pl/
Źródło: http://www.przyrodaswietokrzyska.pl/
4. Ćwiczenia w liczeniu.
Dzieci liczą zdjęcia motyli. Określają w jakim kolorze jest pierwszy, drugi… czwarty motyl.