Zabawy matematyczne:

1. „Witamy swoje palce” – N. mówi rymowankę, a dzieci realizują jej treść

Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk 
Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec
Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec
Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec 
Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec 
Wszystkie palce gotowe? Tak!
Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę 

Następnie dzieci przeliczają swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określenie ile palców razem jest w obu dłoniach.

2. „Kto zbuduje najwyższą wieżę”
Do zabawy najlepiej nadają się klocki drewniane. Nauczycielka i dzieci siadają na podłodze. Następnie proponuje, aby każde z nich zbudowało wieżę, tak wysoką, jaką potrafią. Katastrofa – przewrócenie wieży, to koniec zabawy. Następnie trzeba policzyć klocki wykorzystane do jej budowy, aby dowiedzieć się czyja wieża była najwyższa.