Dzieci z zainteresowaniem obserwowały jak mielony pieprz „odsuwa się” od palca zanurzonego chwilę wcześniej w płynie do naczyń. W miskę z wodą wsypaliśmy zmielony pieprz, gdy suchy palec zbliżyliśmy do powierzchni wody nic się nie stało, natomiast gdy zamoczyliśmy palec w płynie do naczyń i dotknęliśmy środek powierzchni wody, drobinki pieprzu zaczęły „uciekać” od palca w kierunku brzegów miski. W ten oto sposób dzieci pojęły, czym jest zjawisko napięcia powierzchniowego, dzięki któremu woda zachowuje się, jakby miała delikatną i niewidoczną błonkę. W miejscu, które dotknęliśmy detergentem powstała „dziura” o mniejszym napięciu powierzchniowym, więc pieprz przemieścił się w kierunku większego napięcia.
Kolejne doświadczenie miało za zadanie w bardzo widowiskowy sposób zaprezentować dzieciom tworzenie się wyładowań elektrycznych. W przyciemnionej sali każdy miał możliwość zmusić lampę Tesli do wytworzenia tylu błyskawic, ile chciał. Przy okazji dzieci poznały zwroty: kula plazmowa, elektroda, wyładowania elektrycznie i przypomniały sobie zasady bezpiecznego zachowania się podczas burzy.