W ostatni piątek Misiaki odkrywały złe i dobre przewodniki ciepła za pomocą doświadczeń z gorącą i zimną wodą. Przedszkolaki bardzo poważnie i odpowiedzialnie podeszły do doświadczeń i przygotowały różne materiały (od tkanin po metale) do próby w ciepłej i zimnej wodzie. Wiedziały również, że należy zastosować wyjątkową ostrożność przy gorącej wodzie. Przy okazji dzieci przypomniały sobie podstawowe oznaczenia, zastosowane w każdym domu – czerwony kolor oznacza ciepłą wodę, niebieski kolor to zimna woda. Każdy chciał dokładnie sprawdzić, co stanie się z przedmiotami drewnianymi, metalowymi, szklanymi i z tworzywa sztucznego zanurzonymi w ciepłej i w zimnej wodzie. Dzieci kolejno zanurzały różne przedmioty z naszej sali w dwóch miskach, a następnie wyciągały wnioski. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że zabawki i przedmioty ze szkła i metalu rozgrzewały się, a drewniane i z tworzywa sztucznego – nie. Ponadto dzieci wykazały się olbrzymią wiedzą na temat przedmiotów i rzeczy gorących i oddających ciepło oraz tych zimnych i schładzających. Podsumowaniem doświadczeń było udokumentowanie ich przez przedszkolaki na kartkach papieru.
Dobre i złe przewodniki ciepła - nasze doświadczenia.
