06.04- 09.04.2021r. Praca Korekcyjno - kompensacyjna
1. Rozwijanie mowy i myślenia matematycznego
Ćwiczenia oddechowe.
- Wciąganie powietrza, wypuszczanie go.
- Dmuchanie na kartkę papieru.
- Wdech z unoszeniem ramion do góry, wydech z opuszczaniem ramion.
Ćwiczenia artykulacyjne.
- Parskanie
- Naśladowanie straży pożarnej e- o, e- o, e- o.
- Naśladowanie osiołka i -, i - o, i - o.
Ćwiczenia orientacji przestrzennej.
- Połóż kredkę na stole.
- Połóż kredkę pod krzesłem.
- Połóż kredkę na krześle.
2. Ćwiczenie percepcji wzrokowej
Proszę odszukać różnice w obrazkach. (4 różnice)
motylek |
3. Rozwijanie sprawności manualnych
Dziecko może za pomocą dowolnej techniki plastycznej (kredki, farby, kolorowy papier) wykonać pracę plastyczną. Dziecko wykonuje dowolną pracę przy utworze Mozarta.
https://www.youtube.com/watch?v=qBP5Qyxowug
4. Rozwijanie emocji - niwelowanie niepożądanych zachowań
Proszę narysować na kartce w jakim dziś jesteś nastroju. ( Czy jesteś wesoły, zły, smutny, radosny)
5. Ćwiczenie percepcji słuchowej
Proszę podzielić na sylaby wyrazy:
Krowa, kot, kura, kurczątka, kogut.
Rozwijanie uzdolnień dziecka- pojęcia matematyczne
Potrzebne będą kredki.
Osoba dorosła kładzie 2 kredki na stole dziecko dokłada 1 kredkę. Ile razem jest kredek? (3)
Dziecko kładzie 3 kredki na stole dorosły dokłada 1 kredkę. Ile razem jest kredek? (4)
Dorosły kładzie 1 kredkę na stole dziecko dokłada 3 kredki . Ile razem jest kredek? (4)