06.04- 09.04.2021r. Praca Korekcyjno - kompensacyjna

 

1. Rozwijanie mowy i myślenia matematycznego

Ćwiczenia oddechowe.

- Wciąganie powietrza, wypuszczanie go.

- Dmuchanie na kartkę papieru.

- Wdech z unoszeniem ramion do góry, wydech z opuszczaniem ramion.

Ćwiczenia artykulacyjne.

- Parskanie

- Naśladowanie straży pożarnej  e- o, e- o, e- o.

- Naśladowanie osiołka i -, i - o, i - o.

Ćwiczenia orientacji przestrzennej.

- Połóż kredkę na stole.

- Połóż kredkę pod krzesłem.

- Połóż kredkę na krześle.

 

2. Ćwiczenie percepcji wzrokowej

Proszę odszukać różnice w obrazkach. (4 różnice)

 

  motylek

 

3. Rozwijanie sprawności manualnych

Dziecko może za pomocą dowolnej techniki plastycznej (kredki, farby, kolorowy papier) wykonać pracę plastyczną. Dziecko wykonuje dowolną pracę przy utworze Mozarta.

 

https://www.youtube.com/watch?v=qBP5Qyxowug

 

4. Rozwijanie emocji - niwelowanie niepożądanych zachowań

Proszę narysować na kartce w jakim dziś jesteś nastroju. ( Czy jesteś wesoły, zły, smutny, radosny)

 

5. Ćwiczenie percepcji słuchowej

Proszę podzielić na sylaby wyrazy:

Krowa, kot, kura, kurczątka, kogut.

 

Rozwijanie uzdolnień dziecka- pojęcia matematyczne

Potrzebne będą kredki.

Osoba dorosła kładzie 2 kredki na stole dziecko dokłada 1 kredkę. Ile razem jest kredek? (3)

Dziecko kładzie 3 kredki na stole dorosły dokłada 1 kredkę. Ile razem jest kredek? (4)

Dorosły kładzie 1 kredkę na stole dziecko dokłada 3 kredki . Ile razem jest kredek? (4)