Praca korekcyjno- kompensacyjna KRASNALE 29.03.-02.04.2021R.
1. Ćwiczenie percepcji wzrokowej
Oszukaj różnic na obrazkach
2.Ćwiczenie percepcji słuchowej-
Przyjrzyj się rysunkom i nazwij wszystkie zwierzęta. Naśladuj odgłosy zwierząt wymienionych prze osobę dorosłą.
3. Ćwiczenie rozwijające sprawność manualną :
Tworzenie własnej kukiełki. Potrzebne do tej pracy są:
- duża drewniana łyżka,
- kolorowe kartki z których wytniemy elementy ubrań,
- plastikowe oczy
- kawałki włóczki.
Dzieci same przyklejają na łyżkę drewnianą ; włóczkę – włosy kukiełki, oczy i wycięte ubrania. Nazywają swoją kukiełkę.
4. Rozwijanie emocji - Niwelowanie niepożądanych zachowań
Zabawa z lusterkiem: dziecko stoi prze lustrem lub trzyma lusterko w ręku . Naśladuję różne emocje wypowiedziane prze osobę dorosłą np. złość, smutek radość , strach, zdziwienie. Jeśli dziecko nie potrafi pokazać danej emocji dorosła osoba pokazuję na sobie i potem próbują wspólnie naśladować daną emocje.
5. Rozwijanie mowy i myślenia matematycznego
Ćwiczenia policzków:
-nadymanie policzków – „ gruby miś”,
-wciąganie policzków – „ chudy zajączek”,
- naprzemiennie „ gruby miś” – „ chudy zajączek”.
Ćwiczenia artykulacyjne;
- wysuń obie wargi do przodu, udając ryjek świnki. Następnie połóż na górnej wardze słomkę lub ołówek i spróbuj ja jak najdłużej utrzymać,
- „Huśtawka” unosi się do góry, a potem wraca na dół. Wysuń język przed zęby i poruszaj nim tak, jakby się huśtał - raz do góry w stroną nosa, raz do dołu w stroną brody.
Ćwiczenia orientacji przestrzennej –według poleceń dorosłej osoby np.:
- dwa kroki do przodu
- trzy kroki do tyłu
- 4 podskoki w bok