Praca korekcyjno- kompensacyjna KRASNALE 29.03.-02.04.2021R.

1. Ćwiczenie percepcji wzrokowej

Oszukaj różnic na obrazkach

2.Ćwiczenie percepcji  słuchowej-

Przyjrzyj się rysunkom i nazwij wszystkie zwierzęta. Naśladuj odgłosy zwierząt wymienionych prze osobę dorosłą.

3. Ćwiczenie rozwijające sprawność manualną :

Tworzenie własnej kukiełki.  Potrzebne do tej pracy są:

- duża drewniana łyżka,

- kolorowe kartki z których wytniemy elementy ubrań,

-  plastikowe oczy

-  kawałki włóczki.

 Dzieci same przyklejają na łyżkę drewnianą ; włóczkę – włosy kukiełki, oczy  i wycięte ubrania. Nazywają swoją kukiełkę.

 4. Rozwijanie emocji - Niwelowanie niepożądanych zachowań

Zabawa z lusterkiem: dziecko stoi  prze lustrem lub trzyma lusterko w ręku . Naśladuję różne  emocje wypowiedziane prze osobę dorosłą np. złość, smutek radość , strach, zdziwienie. Jeśli dziecko nie potrafi pokazać danej emocji dorosła osoba pokazuję na sobie i potem próbują wspólnie naśladować daną emocje.

5. Rozwijanie mowy i myślenia  matematycznego

Ćwiczenia policzków:

-nadymanie policzków – „ gruby miś”,

-wciąganie policzków – „ chudy zajączek”,

- naprzemiennie „ gruby miś” – „ chudy zajączek”.

 

Ćwiczenia artykulacyjne;

- wysuń obie wargi do przodu, udając ryjek świnki. Następnie połóż na górnej wardze słomkę lub ołówek i spróbuj ja jak najdłużej utrzymać,

- „Huśtawka” unosi się do góry, a potem wraca na dół. Wysuń język przed zęby i poruszaj nim tak, jakby się huśtał - raz do góry w stroną nosa, raz do dołu w stroną brody.

 

 Ćwiczenia orientacji przestrzennej –według poleceń dorosłej osoby np.:

- dwa kroki do przodu

- trzy kroki do tyłu

- 4 podskoki w bok